Шановні друзі! Вітаємо Вас на нашому сайті. Там, де Ятрань круто в'ється, де переплелись зелені барви лісу та жовте золото пшениці, розкинувся величний край хліборобів і металургів – Голованівщина. Впродовж 90 років існування Голованівського району підтримуються давні традиції і звичаї, що говорить про невмирущість українського народу, українського духу. На сьогоднішній день ми досягли фінансово-економічної, промислової стабілізації, стрімко розвивається громадська активність, потужний імпульс надано розв'язанню соціальних проблем. Головними галузями економіки району є сільське господарство, кольорова металургія та харчова промисловість. Завдяки залученню інвестицій відновлено роботу гіганта кольорової металургії ТОВ "Побужський феронікелевий комбінат". Працюють промислові підприємства ДП "Межиріцький вітамінний завод" ДАК "Укрмедпром", ТОВ "Відродження" та ТОВ "КЛК", ДП Голованівське ,, ЛМГ" та ТОВ ,, Мега Майстер". Район займає одне з перших місць в області за площею лісів. ДП Голованівське ,, ЛМГ" та ТОВ ,, Мега Майстер" займаються зовнішньоекономічною діяльністю, мають зв'язки з такими країнами як Німеччина.

ЖКГ


  • Енергоефективність та енергозбереження


  • Набув чинності Закон України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення», яким зобов’язано органи місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, протягом двох місяців з дня опублікування цього Закону привести свої нормативно-правові акти у відповідності з цим Законом

    Закон України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення"

     


    Влітку люди переживали в очікуванні опалювального сезону - як будемо платити за тепло при таких цінах? Зараз вже понад 5 млн. сімей отримали субсидії. Держава забезпечила надійну та ефективну підтримку сім'ям, які не в змозі оплачувати високу вартість послуг. Але із впровадженням змін у програмі субсидій почали ширитись різноманітні чутки, однією з яких є наступна:
    Якщо не використаєш весь обсяг газу (чи іншої послуги), доведеться повертати субсидію укінці опалювального сезону
    Розмір субсидії розраховується виходячи з об'ємів соціальної норми споживання, що визначена постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» незалежно від фактично спожитих обсягів природного газу чи інших комунальних послуг.
    Фактичне споживання комунальних послуг домогосподарством відрізняється від нормативного, воно може бути більшим або меншим від соціальних норм споживання. Не потрібно «випалювати» весь обсяг природного газу, чи даремно використовувати інші комунальні послуги (холодну воду, електроенергію), на які надається субсидія.
    Сума субсидії, яку органи соціального захисту населення переказують на  рахунки  виконавців/виробників комунальних послуг для оплати  їх вартості і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, може бути зарахована як оплата у майбутніх розрахункових періодах.
    Зменшене споживання комунальних послуг жодним чином не вплине на розмір субсидії на наступний опалювальний період, оскільки вона розраховується виключно на основі соціальних норм споживання.
    Ще раз наголошуємо, що споживати комунальні послуги економно – вигідно. Якщо не використаєте весь обсяг газу (чи іншої послуги), нічого повертати не потрібно, ви все рівно будете користуватись субсидією.

    Більше інформації про субсидії можете знайти тут: http://www.mdi.org.ua/805.


    Урядом внесено зміни до державних соціальних нормативів споживання житлово-комунальних послуг

    3 листопада 2015 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року №842, якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів від 6 серпня 2014 р. №409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування», якою, у свою чергу, затверджено соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, в межах яких надаються пільги та житлові субсидії населенню.
    Згідно з новоприйнятими змінами встановлено:
    диференційовані за періодами часу обсяги електричної енергії у разі використання її для індивідуального опалення;
    соціальний норматив на теплову енергію у разі використання її для централізованого опалення (теплопостачання) для абонентів, житлові будинки яких обладнані будинковими та/або квартирними приладами обліку;
    коригуючі коефіцієнти для розрахунку витрат теплової енергії, електричної енергії, природного газу та інших видів палива на потреби опалення для 1-2-поверхових, 3-4-поверхових будівель та будівель на 5 і більше поверхів в розрізі регіонів України;
    соціальні нормативи користування послугами з вивезення рідких побутових відходів.
    З метою своєчасного перерахунку призначення житлових субсидій (з урахуванням змін), громадяни можуть звернутися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення для уточнення інформації щодо поверховості будинку.
    Звертаємо увагу, що зміни державних соціальних стандартів в умовах опалювального сезону 2015-2016 років торкнуться, в першу чергу:
    1) споживачів, які проживають у житлових будинках, в яких розташовано дві чи більше квартири та використовують природний газ для індивідуального опалення;
    2) споживачів, що проживають у 3-4-поверхових будинках та будинках 5 і більше поверхів, з централізованим опаленням та ті, які використовують природний газ та електричну енергію для індивідуального опалення;
    3) споживачів, будинки чи квартири яких оснащені приладами обліку.



    Проект Закону України: "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку"

    Під головуванням заступника голови обласної державної адміністрації С.Коваленка  проведено он-лайн нараду з питань створення та забезпечення функціонування об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
    В своєму виступі С.Коваленко зазначив, що на даний час в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України обговорюються актуальні та важливі для розвитку житлово-комунального господарства проекти Законів України "Про особливості здійснення права власності у  багатоквартирному будинку".
    Цей закон визначає особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, повязані з реалізацією прав та обовязків співвласників багатоквартирного будинку щодо його експлуатації, утримання та управління.
    Законопроект "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку". 


    Оприлюднено постанову КМУ від 08.04.2015 року № 231 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 року №243 і від17 жовтня 2011 року №1056", спрямовану на стимулювання населення, ОСББ та ЖБК до впровадження енергоефективних заходів. Прийняття даного документу запровадить в Україні на національному рівні прозорий механізм стимулювання населення, ОСББ та ЖБК до впровадження енергоефективних заходів відповідно до кращих європейських практик. На реалізацію механізму для ОСББ та ЖБК у 2015 році планується спрямувати 344 млн. грн. Банки, які братимуть участь у програмі, а саме – АТ "Ощадбанк", ПАТ АБ "Укргазбанк", АТ "Укрексімбанк", зможуть залучити додатково 1,23 млрд. грн. Загалом  на реалізацію цієї програми буде спрямовано 1,5 млрд. грн. 
    Запропонований Держенергоефективності механізм є прозорий та дозволить підвищити ефективність використання бюджетних коштів, оптимально розподілити ризики та контроль за цільовим використанням коштів між державою та банками - учасниками програми, мінімізувати втручання держави в реалізацію інвестиційних проектів. На отримання компенсації можуть розраховувати як фізичні особи – мешканці приватних будинків, так і організовані об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) та житлово-будівельних кооперативів (ЖБК). За підрахунками Агентства, проведення комплексної термомодернізації житлових будинків дозволить заощадити до 50% енергії, що споживається нині. 
    Більше детальної інформації за наступним посиланням:
    Постанова КМУ від 08.04.2015 року № 231 


    Українці можуть звертатись за компенсацією та кредитами на енергоефективні заходи

            "На засіданні Уряду прийнята постанова Кабінету міністрів України про компенсації витрат наших громадян по енергоефективності, зокрема придбанню "негазових" котлів, утепленню індивідуальних будинків, а також багатоповерхівок", - повідомив Віце-прем'єр-міністр України – Міністр регіонального розвитку, будівництва та жилого комунального господарства України Геннадій Зубко під час брифінгу в середу.  "Сьогодні нам потрібно масово донести до людей інформацію, що звернувшись зокрема, до "Ощадбанку" і надавши документи про придбання енергоефективних матеріалів можна отримати кредит і відповідну компенсацію", - наголосив Геннадій Зубко. За його словами, до цієї програми долучено "Ощадбанк", "Укргазбанк" та "Укрексімбанк". "Ми очікуємо, що до цієї програми долучаться міжнародні фінансові організації", - додав він. Віце-прем'єр-міністр України підкреслив, що уряд чекає від парламенту прийняття закону про спільну власність, який дозволить долучити до цієї програми не лише будинки, де створено ОСББ, а й решту, де мешканці будуть обирати собі управителя, який буде уповноважений залучати відповідні кошти. "Урядом передбачено 343 млн. грн. на цю програму, які будуть розподілені за трьома напрямками. 47,6 млн. грн. – на компенсацію придбання "негазових" котлів, 198 млн. грн. – на компенсацію коштів на утеплення індивідуальних будинків, зокрема, придбання матеріалів не покрівлю, вікна, утеплення стін та приладів обліку теплової енергії. 97,9 млн. грн. – на компенсацію придбання енергоефективного обладнання та матеріалів ОСББ", - пояснив Геннадій Зубко. За його словами уряд очікує, що додатково на цю програму буде залучено 1,23 млрд. грн. приватних інвестицій, а загальний обсяг інвестицій на заходи енергоефективності складатиме 1,5 млрд. грн. Віце-прем'єр-міністр України зазначив, що ця програма охопить близько 134 тис. сімей. "Це незначна сума у порівнянні із потребами ринку енергоефективності, але це перший крок у напрямку до приведення нашого житлового сектору до сучасних вимог по зменшенню споживання природного газу. Вже з квітня можна розпочинати роботи і по встановленню лічильників і проведенню термомодернізації. Ми маємо повне розуміння з нашими європейськими партнерами, які готові долучитись і інвестиціями, і інжинірингом, і принести в Україну сучасні технології", - сказав Геннадій Зубко. 
    З зазначеною інформацією детально можна ознайомитись на сайті Держенергоефективності за наведеними посиланнями 
    http://saee.gov.ua/uk/news/542

    http://saee.gov.ua/uk/events/previews/486

    Шановний споживачу! Звертаємося до Вас з метою інформування про те, що в Україні діє програма державної допомоги на оплату житлово-комунальних послуг, яка надається безготівково, у вигляді житлових субсидій. Пропонуємо Вам використати право на зменшення витрат на оплату житлово-комунальних послуг. Для цього потрібно звернутися до управління соціального захисту населення за місцем Вашої реєстрації (за фактичним місцем проживання - для осіб, які орендують житло) щодо призначення житлової субсидії. Звертаємо увагу, що з 1 травня 2015 року суттєво спрощено порядок призначення субсидій і форми Заяви та Декларації, що подаються. Бланки Заяви та Декларації, Ви можете заповнити і надати (або надіслати поштою) до управління соціального захисту населення за місцем проживання. Якщо Ви отримували субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів, без необхідності повторного звернення до управління соціального захисту населення та подання Заяви та Декларації. Якщо у Вас виникнуть додаткові питання, то відповіді на них Ви можете отримати у місцевому управління соціального захисту населення. Також Ви можете дізнатися більше про програму житлових субсидій на сайті Міністерства соціальної політики України http://www.mlsp.gov.ua/

    Інструкція про заповнення заяви та декларації

    Спрощена форма Декларації про доходи і витрати

    Спрощена форма Заяви про призначення житлової субсидії


    До уваги громадян – споживачів житлово-комунальних послуг: спеціально виготовлені інформаційно-роз’яснювальні матеріали. Відповідно до Урядової ініціативи «Енергетична незалежність України» Плакат «Чому зростають тарифи» Брошура «Це дуже просто» для споживачів послуг ЖКГ


    Порядок надання статусу учасника бойових дій особам, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції ідповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 413 статус учасника бойових дій надається:

    Порядок надання статусу учасника

    Порядок надання статусу члена сім'ї загиблого Чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" поширюється на: сім'ї військовослужбовців, партизанів, підпільників, учасників бойових дій на території інших держав, прирівняних до них осіб, зазначених у статтях 6 і 7 цього закону, які загинули (пропали безвісти) або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час захисту Батьківщини або виконання інших обов'язків військової служби (службових обов'язків), а також внаслідок захворювання, пов'язаного з перебуванням на фронті або одержаного в період проходження військової служби чи на території інших держав під час воєнних дій та конфліктів; сім'ї осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ України, які загинули або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в антитерористичній операції, захищаючи незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

    Порядок надання статусу члена сім'ї загиблого


    ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ –В ПЕРШУ ЧЕРГУ

     

    Житлово-комунальне господарство Голованівського району – це багатогалузева сфера народного господарства, підприємства якої надають послуги з водопостачання, водовідведення, вивезення сміття та утримання звалищ ТПВ, експлуатації та ремонту житла, розвитку, поновлення, утримання елементів благоустрою, озеленення, зовнішнього освітлення.
    У галузі житлово-комунального господарства району зареєстровано 3 комунальні підприємства – «Комбінат комунальних підприємств» смт Голованівськ, «Аква-Сервіс 07» смт Побузьке та «Перегонівка» село Перегонівка.

    На теренах району діють такі програми житлово-комунального спрямування:

    1. «Програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства Голованівського району на 2009-2014 роки», затверджена рішенням районної ради №290 від 25 вересня 2009 року.
    2. «Програма поводження з твердими побутовими відходами в населених пунктах Голованівського району на 2007-2011 роки», яка затверджена розпорядженням голови Голованівської районної державної адміністрації від 8 червня 2007 року  № 444-р.
    3. “Питна вода Голованівського району”, затверджена розпорядженням голови Голованівської  районної державної адміністрації від 15 березня 2007 року №167-р.
    4. «Комплексна  програма реконструкції мереж  зовнішнього освітлення Голованівського району на 2011-2015 роки», затвердженої рішенням районної ради №57 від 18 березня 2011 року.

    Одним із пріоритетних напрямків покращення робіт по наданню послуг (з водопостачання, водовідведення, вивезення сміття та утримання звалищ ТПВ, експлуатації та ремонту житла, розвитку, поновлення, утримання елементів благоустрою, озеленення, зовнішнього освітлення) є укрупнення комунальних підприємств, тобто надання послуг ширшому колу населених пунктів району. Так на виїзному засіданні координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові Кіровоградської  обласної ради, яка відбулася 5 серпня 2011 року у смт Побузькому, розглядалося питання «Про створення органами місцевого самоврядування області сільських комунальних підприємств».

     

    АРГУМЕНТІВ
    НА КОРИСТЬ  ОСББ

     

    НАША ДОПОМОГА

     

     

    Додаток 1
    до Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників
    багатоквартирного будинку
    СПИСОК
     членів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку

    (адреса)

    ______________________________________________________________________________________

     


    з/п

    Номер квартири чи назва нежитлового приміщення

    Прізвище, ім'я, по батькові власника або уповно­важеної ним особи

    Інші власники цього приміщення

    Розмір загальної площі житлового чи нежитлового приміщення, кв. метрів

    Частка житлового чи нежитлового приміщення у загальній площі житлових чи нежитлових приміщень будинку, відсотків

    Підпис власника або уповноваженої ним особи

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Додаток 2
    до Порядку прийняття рішення членів ОСББ «Центр»
    шляхом письмового опитування

     

    Форма письмового опитування членів ОСББ «Центр» відповідно до рішення правління від «__>>____________20____року, щодо прийняття рішення про:

    ______________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________
    (текст рішення, щодо якого проводиться опитування)

     

    з/п

    № квартири чи назва нежилого приміщення

    П.І.Б. члена ОСББ або уповноваженої ним особи

    Підпис члена ОСББ або уповноваженої ним особи

     

     

     

    за

    проти

    утримався

    1

     

     

     

     

     

    2

     

     

     

     

     

    3

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Письмове опитування відповідно до рішення Правління ОСББ «Центр» від «___»____________20__ року проводили у період з «___»___________20__року до «___»___________20__ року члени робочої групи:

    ________________                ________________  (підпис)
    ________________                ________________  (підпис)
    ________________                ________________  (підпис)

    Додаток 3
    до Порядку прийняття рішення членів ОСББ «Центр»
    шляхом письмового опитування

     

    ПРОТОКОЛ №_____
    Засідання Правління
    Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Центр»
    щодо прийняття рішення шляхом письмового опитування членів ОСББ

     

    м.______________          «___»                                                                                          ____________2011р.

    Усього членів правління:___________________________________________________________________
    (вказати загальну кількість членів Правління)
    Присутні:________________________________________________________________________________
    (вказати кількість присутніх членів Правління)

    Порядок денний:

                 _________________________________________________________________________            
    (текст рішення, яке буде прийматись)

    СЛУХАЛИ:_____________________________, який повідомив, що відповідно до рішення Правління ОСББ  від «___»          ______ 20__року робоча група у складі________________
    ________________________________________________________________________________  провела письмове опитування членів ОСББ з приводу прийняття рішення_________________
    ________________________________________________________________________________
    В результаті письмового опитування отримані такі дані:
    Всього членів ОСББ «Центр» — _____________________________________________
    Всього опитано —______, що складає______% від загальної кількості всіх членів ОСББ.
                Серед опитаних проголосували щодо прийняття рішення:
    «за» —______, що складає_______% від опитаних членів ОСББ,
    «проти» —______, що складає_______% від опитаних членів ОСББ,
    «утримався» —_________, що складає_______% від опитаних членів ОСББ.

     

    Таким чином, у зв'язку з тим, що більше 2/3 членів ОСББ, які взяли участь у письмовому опитуванні, висловились на його підтримку, рішення__________________________________
    ________________________________________________________________________________
    вважається прийнятим.

     

    __________________________________________запропонував затвердити результати письмового опитування.
    ГОЛОСУВАЛИ: «за» —___, «проти» —___, «утримались» —___.

    ВИРІШИЛИ: затвердити результати письмового опитування членів ОСББ «Центр», проведеного у період з «___»___________20___р. по «___»_____________20___р.

    Голова правління ОСББ «Центр»                 _______________________/_____________
    Секретар                                                          _______________________/_____________

     

    Що таке ОСББ ?


    Об"єднання - це господарська організація, форма об"єднання власників житлових та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку для спільного управління комплексом нерухомого майна (кондомініумом), володіння, користування і в установлених законодавством межах розпорядження спільним неподільним майном
    Основний документ, який закладає правову базу для побудови взаємин між окремими власниками житлових та нежитлових приміщень у будинку, де створено об"єднання, є статут об"єднання. Статут об"єднання визначає для кожного багатоквартирного будинку конкретний механізм розподілу відповідальності та погодження інтересів усіх власників приміщень з цього будинку.
    Вищим керівним органом об"єднання є загальні збори. Кожен власник приміщень у будинку має право голосу на загальних зборах і вага такого голосу не залежить від площі приміщення, яке займає власник. Тобто власник однієї квартири, або власник 5 квартир будуть мати при голосуванні тільки один голос.
    Об"єднання власників квартир самостійно визначає всі види робіт, які необхідні для якісного управління та утримання будинку та прибудинкових територій. В основі управлінської діяльності об"єднання лежить річний фінансовий план об"єднання. Фінансовий план охоплює не тільки перелік основних робіт, які слід виконати в будинку протягом року, але й визначає фінансові джерела для покриття видатків, пов"язаних з виконанням цих робіт.
    Поточний контроль за надходженням та витрачанням коштів в об"єднанні здійснює правління об"єднання. Правління періодично звітується на загальних зборах про виконання фінансового плану. Правління укладає контракти та наймає на роботу працівників для виконання робіт по утриманню будинку. Якщо обсяг управлінської діяльності значний, тоді правління може наймати професійного управляючого будинком (наприклад, з числа спеціалістів, які працювали у ЖЕК або на виробництві, або таких, які пройшли спеціальний курс підготовки).
    Управління об"єднанням здійснюється або власними силами, або з допомогою найманих спеціалістів (управляючий будинком, бухгалтер), або ж на основі договору з управлінською компанією (наприклад, з ЖЕКом).

    Переваги створення ОСББ
    Багато мешканців квартир в Україні все ще сподіваються, що власники чи колишній одноосібний власник будинку у найближчому майбутньому буде в змозі провести капітальний ремонт їхнього будинку чи поліпшити якість поточних ремонтів у будинках. На жаль у більшості випадків сподівання ці не мають під собою реального грунту. Лише тоді, коли контроль за якістю робіт у будинку та відповідальність за своєчасне фінансування цих робіт перейде від органів влади до мешканців будинку можна сподіватись на зміну ситуації.
    Для розробки концептуальних засад процесу реорганізації міського житлового фонду за рахунок організації кондомініумів, місцевим владним структурам потрібно чітко усвідомлювати ті вигоди, які можна отримати в результаті. Нижче наведено перелік основних потенційних вигод для найважливіших учасників цього процесу: громадян, місцевих органів влади та ЖЕКів.

              Громадяни:
    - стають власниками майна та приміщень загального користування в будинку;
    - мають можливість створити власну управлінську структуру для вирішення проблеми утримання будинку;
    - мають можливість покращити фізичний стан будинку і умови проживання у ньому;
    - отримують механізм для розв"язання проблем спільного проживання у будинку;
    - мають можливість контролювати якість робіт у будинку;
    - розширюють можливості для щоденного спілкування мешканців будинку;
    - мають реальні важелі впливу на порушників загальних домовленостей;
    - обирають підрядників для поліпшення якості утримання будинку і скорочення загальних витрати;
    - контролюють використання квартплати, видатків на утримання будинку та прибудинкової території, дотацій і субсидій;
    - можуть контролювати безпеку проживання у будинку та використання прибудинкової території;
    - можуть здавати в оренду місця загального користування з метою отримання прибутку для компенсації витрат.

          Органи місцевої влади:
    - зменшують обсяг витрат з місцевого бюджету на утримання будинків;
    - звільняються від проблем, пов"язаних із розрахунком та збором квартирної плати;
    - передають значну частину прав щодо прийняття рішень в частині утримання та використання житлового фонду мешканцям будинків;
    - створюють умови для реалізації права свободи вибору для громадян у житловій сфері;
    - отримують значне покращання фізичного стану житлового фонду в місті;
    - сприяють створенню дієвого механізму управління ринком житла;
    - розподіляють функції клієнта і підрядника стосовно надання комунальних послуг.

    Правове регулювання створення та діяльності об"єднань співвласників багатоквартирного будинку
    Об"єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) є порівняно новою організаційною формою суб"єктів господарювання в Україні, виникнення якої пов"язано перш за все з питаннями права власності на житло, управління та обслуговування житла.
    На сьогодні проблеми власності на житло, його утримання, забезпечення населення комунальними послугами і забезпечення оплати цих послуг є одними із життєво важливих проблем, які суттєво впливають на розвиток економічних взаємовідносин у державі, про що й зазначено в Програмі реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2002-2005 роки та на період до 2010 року (схвалена постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.02 р. № 139).
    Одним із напрямків реформування відносин у житловій сфері, поряд із продовженням розмежування форм власності у житловому фонді, стимулюванням його приватизації, формуванням інституту власника житла, реорганізацією та роздержавленням житлово-експлуатаційних організацій з метою перетворення їх на рівноправних партнерів на ринку послуг, є створення об"єднань співвласників будинків та квартир у багатоквартирних будинках, як неприбуткових організацій для управління та утримання будинку, його ремонту та експлуатації.
    Створення об"єднань співвласників багатоквартирних будинків у межах єдиного комплексу нерухомого майна, що включає земельні ділянки і розташовані на них житлові будинки, є також одним із ефективних засобів захисту прав власника житла та організації управління багатоквартирними житловими будинками з різними власниками окремих приміщень.
    Формування ринкових відносин у житловій сфері та прийняття Законів України "Про власність" та "Про приватизацію державного житлового фонду" надали можливість мешканцям будинків отримати у приватну власність квартири державного житлового фонду, які вони займали.
    Саме в Законі України „Про приватизацію державного житлового фонду" було вперше встановлено, що для забезпечення ефективного використання приватизованих квартир та управління ними власники квартир (будинків) можуть створювати товариства або об"єднання індивідуальних власників квартир і будинків.
    З метою законодавчого забезпечення такої нової форми господарювання, як ОСББ, було прийнято Закон України "Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку" та постанову Кабінету Міністрів України від 11.10.02р. №152 "Про реалізацію Закону України "Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку".
    Метою створення об"єднання співвласників багатоквартирного будинку є забезпечення і захист прав його членів та дотримання їхніх обов"язків, належне утримання та використання неподільного і загального майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
    Об"єднання є неприбутковою організацією, основним документом, що регулює діяльність ОСББ, є статут, Типову форму якого затверджено наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 27.08.03 р. № 141. Вищим органом такого об"єднання є загальні збори. Поряд з цим органами управління об"єднання є правління та ревізійна комісія. Законом також надано можливість реорганізації житлово-будівельних кооперативів в ОСББ, при цьому вони звільняються від сплати реєстраційного збору під час державної реєстрації.
    Законом України „Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено, що об"єднання є юридичною особою з моменту видачі свідоцтва про державну реєстрацію, має самостійний баланс, рахунки в банківських установах, печатку з власним найменуванням та інші необхідні реквізити.
    Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.02 р. № 1521 "Про реалізацію Закону України "Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку" затверджено Порядок державної реєстрації об"єднань співвласників багатоквартирного будинку.
    Згідно з цим Порядком державна реєстрація об"єднань співвласників багатоквартирного будинку проводиться виконавчим органом міської, районної у місті ради, районною, районною у м. Києві і Севастополі державною адміністрацією за місцем знаходження багатоквартирного будинку. Органи державної реєстрації ведуть реєстри об"єднань співвласників багатоквартирного будинку в установленому ними порядку.
    Для державної реєстрації об"єднання уповноважена установчими зборами особа подає безпосередньо або надсилає поштою до органу державної реєстрації відповідний перелік документів, визначений цією постановою.
    Орган державної реєстрації у місячний термін після надходження необхідних документів вносить дані реєстраційної картки до реєстру та видає свідоцтво про державну реєстрацію об"єднання із зазначенням ідентифікаційного коду згідно з ЄДРПОУ, а у разі відмови у реєстрації - дає вмотивовану письмову відповідь.
    Свідоцтво про державну реєстрацію об"єднання та копія документа, що підтверджує взяття його на облік у відповідному органі державної податкової служби, є підставою для відкриття в установленому порядку рахунків у банківських установах.
    Ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ одержується органами державної реєстрації в органах державної статистики і проставляється в реєстраційній картці під час реєстрації об"єднання.
    Разом з цим необхідно мати на увазі, що з 1 липня 2004 року набрав чинності Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", дія якого поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
    Об"єднання громадян (у тому числі професійні спілки), благодійні організації, партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
    Необхідно зазначити, що важливим та таким, що турбує практично всіх новостворених ОСББ та мешканців будинків, в яких такі об"єднання не створені, є питання визначення правового режиму майна допоміжних приміщень, що знаходяться в багатоквартирних будинках.
    Законодавцем встановлено, що власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов"язані брати участь у загальних витратах, пов"язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку. Допоміжні ж приміщення (кладовки, сараї та ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.
    Однак дану норму тлумачили по-різному. Так, наприклад, деякі органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, а також окремі суди виходили з того, що власники приватизованих квартир для набуття права спільної власності на допоміжні приміщення мають здійснити з цією метою додаткові дії, а саме: створити товариство чи об"єднання співвласників багатоквартирного будинку і обов"язково вступити до нього, прийняти будинок на свій баланс, укласти договір з постачальниками комунальних послуг, сплатити збір за користування цими послугами, зареєструвати допоміжні приміщення в бюро технічної інвентаризації тощо.
    Позиція ж Міністерства юстиції України з цих питань полягала в тому, що факт створення об"єднання власників квартир багатоквартирного будинку не може бути підставою для збільшення або зменшення обсягу їхніх прав щодо володіння, користування та розпорядження власним майном, оскільки такі об"єднання створюються на добровільних засадах з метою сприяння управлінню, утриманню, а також ефективного використання квартир та іншого нерухомого майна, приватизованого відповідно до Закону.
    У зв"язку з різним тлумаченням положень Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" Конституційним Судом України 2 березня 2004 року прийнято Рішення, яким встановлено, що допоміжні приміщення (підвали, сараї, кладовки, горища, колясочні та ін.) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків.
    Для підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потрібно здійснювати додаткові дії, зокрема створювати об"єднання співвласників багатоквартирного будинку та вступати до нього. Власники ж неприватизованих квартир багатоквартирного будинку визнані співвласниками допоміжних приміщень нарівні з власниками приватизованих квартир.
    Питання щодо згоди співвласників допоміжних приміщень на надбудову поверхів, улаштування мансард у багатоквартирних будинках, на вчинення інших дій стосовно допоміжних приміщень, наприклад оренди, повинні вирішуватись тільки за згодою мешканців будинку, незалежно від того, чи створено ОСББ у такому будинку чи ні. Така згода, зазвичай, надається загальними зборами мешканців будинку.
    Не менш актуальним є також питання щодо права власності на земельну ділянку, на якій розташовано будинок, а також на прибудинкову територію.
    Виходячи з положення Закону України „Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку" передача на баланс майна (в тому числі земельної ділянки), яке входить до складу житлового комплексу, але не належить об"єднанню, не тягне за собою виникнення права власності на нього (ст.11 Закону). Тобто об"єднання стає власником земельної ділянки та прибудинкової території лише після отримання акта про право власності на цю земельну ділянку.
    Зважаючи на те, що непоодинокими є випадки, коли, наприклад, так звані "підприємці" або інші суб"єкти підприємницької діяльності фактично здійснюють самозахват прилеглих територій навколо житлових будинків, будуючи там автостоянки для власних потреб, ОСББ необхідно належним чином оформляти приватизацію земельної ділянки (прибудинкової території).
    Також важливим аспектом діяльності ОСББ є право об"єднань на здійснення господарської діяльності для забезпечення власних потреб.
    Це право ОСББ закріплено у статті 4 Закону України "Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку".
    На сьогодні у нас в країні склалася така практика, що господарська діяльність ОСББ переважно здійснюється шляхом надання в оренду нежитлових та допоміжних приміщень.
    Так, власник приміщення у багатоквартирному будинку, в якому створене об"єднання, може здати його в оренду для проживання фізичній особі або для здійснення господарської, підприємницької та іншої не забороненої законом діяльності фізичній або юридичній особі, якщо така діяльність не суперечить встановленим нормам використання приміщень у жилих будинках та не завдає шкоди інтересам власників (користувачів) і навколишньому середовищу.
    У порядку, передбаченому статутом, правління об"єднання за дорученням загальних зборів може укласти договір оренди з фізичною або юридичною особою щодо приміщень, які перебувають у спільній власності членів об"єднання. За домовленістю сторін може бути укладений договір про передачу в оренду квартири (приміщення) та приміщень або їх частини, що перебувають у спільній частковій власності членів об"єднання. В цьому випадку договором визначається частка кожної сторони в отриманні доходів та сплаті податків, інших обов"язкових платежів, передбачених законом чи статутом.
    Предметом договору оренди жилих та нежилих приміщень для ведення господарської, підприємницької або іншої не забороненої законом діяльності може бути квартира чи нежиле приміщення, що розміщені в багатоквартирних будинках, з дотриманням орендарем державних будівельних, протипожежних, санітарно-гігієнічних та інших норм, встановлених законодавством.
    Орендар має бути ознайомлений із статутом об"єднання, правами та обов"язками членів об"єднання.
    Важливим також є закріплення у статті 26 Закону України „Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку" норми про те, що передача в оренду жилого чи нежилого приміщення для ведення господарської, підприємницької та іншої діяльності, якщо це буде суперечити інтересам або обмежувати права інших власників (користувачів) приміщень, не допускається.
    Кошти від оренди та іншої комерційної діяльності оподатковуються податком на прибуток і ПДВ, на відміну від інших доходів ОСББ, і використовуються на оплату двірників, прибиральниць та інші потреби.
    Хочеться відмітити, що, наприклад, у країнах Європи кондомініуми (об"єднання) по-іншому використовують право на здійснення господарської діяльності, а саме: відкривають пральні, лазні, хімчистки тощо для потреб мешканців, використовують стіни будинку для розміщення реклами.
    Спираючись на міжнародний досвід існування об"єднань співвласників багатоквартирних будинків, такі об"єднання у майбутньому можуть стати основною формою організації, утримання та експлуатації житлових будинків і прибудинкової території, підвищення рівня їх благоустрою та умов проживання.


    Маєте проблеми зору?
    Оберіть зручний
    розмір шрифта:


    A+ | A-


    Сайт Президента України

    Сайт Кабінету Міністрів

    Кіровоградська державна обласна адміністрація

    Урядова гаряча лінія

    Урядова гаряча лінія

    Гаряча лінія

    Урядова гаряча лінія

    Урядова гаряча лінія

    Урядова гаряча лінія

    Головне управління державної служби України

    Головне управління статистики